Gdy w 1892 roku Daniel Swarovski opatentował swoją elektryczną maszynę do szlifowania kryształu, zapewne nie podejrzewał, że jego nazwisko pozna niebawem cały świat. Skromny, pochodzący z Czech chłopak nauczył się obróbki szkła od swojego ojca. Fascynacja energią elektryczną zaprowadziła go do stworzenia wynalazku, który na zawsze odmienił jego życie oraz świat biżuterii. Dziś kryształy Swarovski’ego dostępne są w 120 krajach, a założoną w 1895 roku firmę prowadzi już 5 pokolenie Swarovskich. W setną rocznicę założenia firmy otwarto w austriackim Wattens, Swarovski Kristallwelten, muzeum – wystawę kryształów.
Kryształy Swarovski’ego wykorzystywane są do wyrobu biżuterii, akcesoriów oraz różnego rodzaju ozdób. Te małe błyskotki zainspirowały inną, znaną rodzinną firmę do dodania swoim kultowym produktom kryształowego blasku. Miłośnicy designu na pewno wiedzą już, że chodzi o markę Bugatti. Ich luksusowe AGD zostało ozdobione kryształami Swarovski’ego na dwa sposoby. Skromniejsza wersja to klasyki, takie jak toster Volo, czajnik Vera, czy blender Vela ozdobione od 140 do niemal 500 kryształami.
Jeśli jednak pożądamy czegoś więcej, totalną pełnię kryształowego blasku da nam czarno-srebrna seria, w której znajdziemy, m.in., pokrytą 5980 błyskotkami wagę Uma, 9895 świecidełkami toster Volo oraz gwiazdę serii – ekspres Diva, na którym migocze aż 14000 kryształów. Połączenie ponadczasowego designu oraz wielowymiarowego blasku robi niezapomniane wrażenie. AGD Bugatti od zawsze chwyta za serce, rozkochuje w sobie i wzbudza emocje, ale w kryształowej odsłonie staje się wręcz dziełem sztuki. I to dziełem, z którym można obcować na co dzień, które można mieć w domu i cieszyć się każdego dnia świeżo zaparzoną kawą, chrupiącymi tostami, delikatną herbatą, czy kremowym koktajlem. Włoska marka Bugatti po raz kolejny udowadnia, że każdą sferę życia można zmienić na lepsze, poprzez zwykłe-niezwykłe przedmioty. Czasami wystarczy zmienić jeden element, a zmieni się wszystko. Najlepszym dowodem na to jest dzieło Daniela Swarovski’ego, które stało się legendą.
Elżbieta Kieś – specjalista ds. PR
Zdjęcia: Bugatti
Szukaj nas tutaj: