Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak często oceniamy ludzi, firmy i instytucje na podstawie powierzchowności. To, jak wygląda przedstawiciel firmy, z którą chcemy współpracować, jak prezentuje się jej siedziba albo w jakim stylu urządzone jest mieszkanie znajomych, ma, wbrew pozorom, duży wpływ na to, jakie mamy o nich zdanie. Oczywiście, działa to w obie strony – nasz wygląd, ubiór i urządzone przez nas wnętrza także podlegają osądom. O ile na życie prywatne takie oceny mają mały wpływ, bądź nie mają go wcale, to w przypadku kontaktów biznesowych szczegóły mogą odegrać kluczową rolę. Jeśli nasza firma gości u siebie klientów, potencjalnych kontrahentów i inne ważne persony, warto zadbać o każdy szczegół. Chcemy, czy nie, my i nasza firma jesteśmy ciągle oceniani. To, jak wygląda biuro, czy panuje w nim porządek, w jakim stylu jest urządzone i jaka panuje atmosfera, zostanie przez naszych gości zauważone. W czasach tak dużej konkurencji może okazać się, że klient wybrał nas, a nie konkurenta, właśnie z powodu spójnego, profesjonalnego wizerunku.
Goszcząc ważne dla nas osoby postarajmy się, by zostały przyjęte jak najlepiej. Zadbajmy o to, by czuły się w naszym biurze swobodnie i miło. Jeśli muszą poczekać na spotkanie, wskażmy im miejsce, gdzie mogą wygodnie i w spokoju usiąść. Starajmy się, by nasz gość czuł, że jego obecność nikogo nie krępuje – wręcz przeciwnie, jest w naszej firmie mile widziany.
W dobrym tonie jest zaproponowanie czegoś do picia – kawy, herbaty lub wody. Warto postarać się o ładną porcelanę. Wypita z eleganckich filiżanek, pyszna kawa na pewno zrobi pozytywne wrażenie na naszych gościach. Jeśli odwiedzająca nas osoba poprosi o szklankę wody, podajmy ją w eleganckiej karafce. Duży wybór eleganckich, szklanych karafek mają w swojej ofercie marki Blomus, Menu i Holmegaard. Możemy wybierać spośród wielu kształtów i stylów – od prostych, ascetycznych karafek z serii Minima, marki Holmegaard, po wesołe, wyposażonych w kolorowe wieczka karafki z serii Fontana, firmy Blomus, czy Wellness duńskiej marki Menu. Możemy także wybrać elegancki zestaw – karafkę i pasujące do niej szklanki. Taki komplet ma w swojej ofercie, np., marka Holmegaard. Możemy również sami skompletować zestaw do wody, wybierając karafkę i szklanki z jednej serii, np. Frost, marki Stelton.
Dużą rolę odgrywają także inne elementy – elegancko podane serwetki, mleko podane w dzbanuszku, estetyczna cukiernica. Zadbajmy o to, by np. cukier zawsze był sypki, a w kuchni zawsze dostępne było mleko i śmietanka do kawy dla gości.
Pamiętajmy, że za wizerunek firmy odpowiadają także materiały reklamowe. Dobrze, jeśli nasze wizytówki, teczki i foldery mają jedną, spójną szatę graficzną. Umieszczone na nich logo firmy powinno być eleganckie i pasować do charakteru naszej działalności. Zadbajmy także o wygląd naszych maili – przejrzysta stopka z logotypem robi profesjonalne wrażenie. Możemy także spersonalizować nasze faktury, dzięki czemu wyróżnią się wśród stosu korespondencji. Wszystkie te zabiegi sprawią, że nasz wizerunek nie tylko będzie spójny i profesjonalny, również nazwa i logo naszej firmy zostaną zapamiętane przez naszych gości.
Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że na całość opinii o człowieku i firmie składają się dziesiątki małych szczegółów. Niby niewidoczne, a jednak to one decydują o tym, jak odbierają nas ludzie z zewnątrz. Dbałość o każdy drobiazg, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym na pewno zaprocentuje pozytywną opinią o nas i naszej firmie.
Elżbieta Kieś – specjalista ds. PR
Zdjęcia: Blomus, Holmegaard, Rosendahl
Szukaj nas tutaj: