Szklani twórcy dobrego wrażenia

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak często oceniamy ludzi, firmy i instytucje na podstawie powierzchowności. To, jak wygląda przedstawiciel firmy, z którą chcemy współpracować, jak prezentuje się jej siedziba albo w jakim stylu urządzone jest mieszkanie znajomych, ma, wbrew pozorom, duży wpływ na to, jakie mamy o nich zdanie. Oczywiście, działa to w obie strony – nasz wygląd, ubiór i urządzone przez nas wnętrza także podlegają osądom. O ile na życie prywatne takie oceny mają mały wpływ, bądź nie mają go wcale, to w przypadku kontaktów biznesowych szczegóły mogą odegrać kluczową rolę. Jeśli nasza firma gości u siebie klientów, potencjalnych kontrahentów i inne ważne persony, warto zadbać o każdy szczegół. Chcemy, czy nie, my i nasza firma jesteśmy ciągle oceniani. To, jak wygląda biuro, czy panuje w nim porządek, w jakim stylu jest urządzone i jaka panuje atmosfera, zostanie przez naszych gości zauważone. W czasach tak dużej konkurencji może okazać się, że klient wybrał nas, a nie konkurenta, właśnie z powodu spójnego, profesjonalnego wizerunku.

 

Rosendahl i jego rozpoznawalne karafki z linii Grand Cru

 

Goszcząc ważne dla nas osoby postarajmy się, by zostały przyjęte jak najlepiej. Zadbajmy o to, by czuły się w naszym biurze swobodnie i miło. Jeśli muszą poczekać na spotkanie, wskażmy im miejsce, gdzie mogą wygodnie i w spokoju usiąść. Starajmy się, by nasz gość czuł, że jego obecność nikogo nie krępuje – wręcz przeciwnie, jest w naszej firmie mile widziany.

W dobrym tonie jest zaproponowanie czegoś do picia – kawy, herbaty lub wody. Warto postarać się o ładną porcelanę. Wypita z eleganckich filiżanek, pyszna kawa na pewno zrobi pozytywne wrażenie na naszych gościach. Jeśli odwiedzająca nas osoba poprosi o szklankę wody, podajmy ją w eleganckiej karafce. Duży wybór eleganckich, szklanych karafek mają w swojej ofercie marki Blomus, Menu i Holmegaard. Możemy wybierać spośród wielu kształtów i stylów – od prostych, ascetycznych karafek z serii Minima, marki Holmegaard, po wesołe, wyposażonych w kolorowe wieczka karafki z serii Fontana, firmy Blomus, czy Wellness duńskiej marki Menu. Możemy także wybrać elegancki zestaw – karafkę i pasujące do niej szklanki. Taki komplet ma w swojej ofercie, np., marka Holmegaard. Możemy również sami skompletować zestaw do wody, wybierając karafkę i szklanki z jednej serii, np. Frost, marki Stelton.

Dużą rolę odgrywają także inne elementy – elegancko podane serwetki, mleko podane w dzbanuszku, estetyczna cukiernica. Zadbajmy o to, by np. cukier zawsze był sypki, a w kuchni zawsze dostępne było mleko i śmietanka do kawy dla gości.

 

Dmuchane szkło karafek i szklanek Future - dla ceniących ręczne rzemiosło

 

Pamiętajmy, że za wizerunek firmy odpowiadają także materiały reklamowe. Dobrze, jeśli nasze wizytówki, teczki i foldery mają jedną, spójną szatę graficzną. Umieszczone na nich logo firmy powinno być eleganckie i pasować do charakteru naszej działalności. Zadbajmy także o wygląd naszych maili – przejrzysta stopka z logotypem robi profesjonalne wrażenie. Możemy także spersonalizować nasze faktury, dzięki czemu wyróżnią się wśród stosu korespondencji. Wszystkie te zabiegi sprawią, że nasz wizerunek nie tylko będzie spójny i profesjonalny, również nazwa i logo naszej firmy zostaną zapamiętane przez naszych gości.

Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że na całość opinii o człowieku i firmie składają się dziesiątki małych szczegółów. Niby niewidoczne, a jednak to one decydują o tym, jak odbierają nas ludzie z zewnątrz. Dbałość o każdy drobiazg, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym na pewno zaprocentuje pozytywną opinią o nas i naszej firmie.

 

Elżbieta Kieś – specjalista ds. PR

Zdjęcia: Blomus, Holmegaard, Rosendahl

www.prestizowakuchnia.pl

 

 

 

Szukaj nas tutaj:

 

               

 

 

 

Artykuły powiązane

Z prawej, czy z lewej? Sztuka serwowania

23.03.2015

Eleganckie przyjęcia, spotkania towarzyskie, bankiety i jubileusze nie mogą się obyć bez lampki szampana lub doskonałego wina. Wino podajemy także do wystawnego obiadu, kolacji lub poczęstunku. O tym, jak dobrać kieliszek do rodzaju alkoholu, powiedziano już wiele. Problem zaczyna się wraz z ustalaniem kolejności i sposobu serwowania alkoholu. Skupmy się na winie....

Więcej

Zaskakujący dział akcesoriów barowych

01.04.2015

Coraz więcej ludzi poszukuje niebanalnych ozdób do salonu lub biura, chce wyposażyć kuchnię w designerskie AGD, zachwyca się luksusowym szkłem. Jest jednak przestrzeń w naszym sklepie – SmakProstoty.pl - która, raz po raz, zaskakuje naszych klientów. Są to akcesoria barowe. Nie wiedzieć czemu designerskie akcesoria barowe są dla wielu ludzi niemałym zaskoczeniem. O...

Więcej

Tajemnica piwnych szklanek

08.04.2015

Jeszcze kilka lat temu piwo kojarzyło się jedynie z jasnym lub ciemnym trunkiem z pianą, podanym w mniejszym lub większym kuflu. Dziś, za sprawą małych, lokalnych browarów oraz smakoszy piwa zmieniło się wiele. W sklepach i restauracjach pojawia się coraz więcej rodzajów tego złotego trunku, piwa smakowe, czy regionalne. Nawet wielkie browary przypominają sobie...

Więcej

Dekantacja wina, czyli sztuka...

17.07.2018

Dekantacja wina to prosty sposób na przygotowanie szlachetnego trunku do delektowania się jego bogatym bukietem i smakiem. W popularnym znaczeniu dekantacja kojarzy się z napowietrzaniem wina oraz oddzielaniem osadu od trunku. A fachowcy dodają jeszcze dwie, ważne informacje na temat dekantacji, które na pewno zainteresują ludzi, którzy poważnie traktują degustację...

Więcej

Mocno spóźnieni, czyli jak Polacy...

17.09.2018

Przyjdzie nam jeszcze długo uczyć się tego, co świat traktuje jako coś naturalnego. Tym razem słowo o duńskim szkle barowym, które wyszło z pracowni jednego z najbardziej znanych designerów szkła XX wieku, Per’a Lütken’a. Co raz spotykamy się ze zdumionymi i zachwyconymi Klientami naszych sklepów, którzy z zapartym tchem podziwiają kieliszki i szklanki tworzone...

Więcej

Przejdź do galerii